fredag 19 augusti 2011

Jag var bara inte gjord för dessa dar.

För första gången någonsin så längtar jag till hösten. Om sommaren ändå bara ska regna kan det väl lika gärna vara höst. Kängor, tjock halsduk, gula löv, skolstart, föreläsningar, krispig luft. Sen känns det superkul med börja plugga, ("på riktigt" och inte bara kurser. Att det är en utbildning som ger något, man blir något. Och ha något att bita i. Det här ska vara i några år, inte hej fem månader och sen adjöken adjö. Och det låter superintressant) och jag längtar så tills teaterprojektet börjar. Gud vad jag ser fram emot det. Hur mycket som helst.
Har ett halvt körkort nu. Känns bra. Om några veckor har jag ett helt.

Glad för pappa hjälpt mig damma ur min kamera. Tråkigt med damm innanför objektivet, så alla bilder blir fläckiga. Är just nu i Borlänge hos mormor. Älskar dalmål. Så skönt att vara klar med teorin, för även om man inte pluggade jämt så känns det ändå som man "borde". Eller man har alltid det över sig, även om man är ledig eller tar ledigt från det. Det jag borde nu är verkligen ingenting! Äta en bulle eller två. Läsa Harry Potter och skriva dagbok. Gå ut och fota en sväng. Så inte så ansträngande. Åh vad jag vill ha ett stativ förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar